تبلیغات
الپتیکال - گرم کردن پیش از کار با اسکی فضایی را فراموش نکنید

امروز:

گرم کردن پیش از کار با اسکی فضایی را فراموش نکنید

به طوری کلی گرم کردن قبل از هر ورزش و سرد کردن پس از آن جز ملزومات است. چون در غیر این صورت ممکن است عضلات بدن آسیب ببینند.

اما متاسفانه گاهی دیده می شود حتی ورزشکاران حرفه ای نیز از این کار سر باز می زنند.

بهتر است گرم کردن برای هر تمرینی متناسب با همان تمرین باشد. چون در این صورت عضلاتی بیشتر گرم می شوند که در حین تمرین بیشترفعالیت می کنند.

اسکی فضایی یا الپتیکال یک دستگاه هوازی است که پایین تنه و به خصوص عضلات دو قلو پا را در گیر می سازد. اغلب متخصصین ورزش معتقدند گرم کردن باید همراه با حرکات کششی ایستا و پویا انجام بگیرد.

بنابراین یکی از بهترین حرکات برای گرم کردن قبل از کار با اسکی فضایی، حرکت لانژ با فشار آوردن بر دیوار است.

برای انجام این حرکت مقابل دیوار می ایستید. هر دو دست را بالا آورده و به دیوار تکیه می دهید. سپس کمی از دیوار فاصله می گیرید. یک پا را کاملا به عقب می کشید و روی پنجه قرار می دهید. پای دیگر را به حالت خم نگه می دارید. کف این پا کاملا بر روی زمین باشد. سپس به دیوار و پای عقب فشار ایجاد کنید. کشش در ناحیه پایین باسن و عضلات دو قلو کاملا حس می شود. 30 ثانیه خود را در این حالت نگهدارید. سپس پاها را عوض کنید. این حرکت را حداقل 5 بار انجام دهید.

گرم کردن پیش از کار با اسکی فضایی را فراموش نکنید

حرکت بعدی، کشش پاشنه و پنجه روی پله است.

برای انجام این حرکت روی یک بلندی مثل استپ یا پله به ایستید. کف پای راست کاملا روی سطح پله باشد. پنجه پای چپ را روی لبه پله قرار بدهید. پای راست را کمی خم کنید و به پای چپ فشار بیاورید. کشش را در قسمت های پشت پا احساس خواهید کرد. 30 ثانیه در این حالت بمانید سپس پاها را عوض کنید. این حرکت روی عضلات دو قلو و ساق پا تاثیر می گذارد و آمادگی لازم برای کار با اسکی فضایی را پیدا می کنند. 3 یا 4 بار حرکت را تکرار کنید.

گرم کردن پیش از کار با اسکی فضایی را فراموش نکنید

حرکت پیشنهادی دیگر ضربه زدن بر پشت ساق به پشت ران خودتان است.
این تمرین پویا درجه حرارت بدن شما را افزایش می دهد و طول گام و فرم دوید را متناسب می سازد.

پاها را به عرضه شانه باز کنید. مچچ دسته را بالا بیاورید و با پریدن سعی کنید باپاشنه هر پا به باسن خود ضربه بزنید. بلافاصله همین حرکت روی پای دیگر اجرا شود. حدود 30 ثانیه ادامه بدهید تا عرق ملایمی روی پوستتان بنشیند.

گرم کردن پیش از کار با اسکی فضایی را فراموش نکنید

بخاطر داشته باشید، گرم کردن باید حداقل 10 دقیقه زمان ببرد. هرگز در هنگام کار با اسکی فضایی قوز نکنید. شکم را به داخل بدهید و از دست ها نیز کمک بگیرید.


نوشته شده در : شنبه 11 اردیبهشت 1395  توسط : هایپر جیم.    نظرات() .

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر